İkamet İşlemleri
İKAMET İZNİ
Uluslararası öğrenciler, Süleyman Demirel Üniversitesi'ne öğrenci kayıtlarını tamamladıktan sonra, https://e-ikamet.goc.gov.tr adresinden çevrim içi olarak "İkamet İzni Başvuru Formu"nu doldurup İkamet İzni Başvuru işlemlerini başlatmalıdır. Sistemde verilen randevu tarihini beklemeksizin, İkamet İzni Başvuru Formu ve bu form üzerinde belirtilen gerekli belgelerin eksiksiz bir şekilde Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'nda bulunan Uluslararası Öğrenci Ofisi'ne teslim edilmesi gerekmektedir.
Öğrenciler tarafından, Uluslararası Öğrenci Ofisi'ne teslim edilen evraklar, belirli aralıklarla Isparta İl Göç İdaresi Müdürlüğü'ne iletilecektir.
Öğrenci teslim ettiği belgelerinin Isparta İl Göç İdaresi Müdürlüğü'ne, Uluslararası Öğrenci Ofisi tarafından iletilmesinden sonra, eksik bir belge/bilgi bulunması durumunda Uluslararası Öğrenci Ofisi, Isparta İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından bilgilendirilecektir. Bu durumda, Uluslararası Öğrenci Ofisi, başvuruda belirttiğiniz telefon numarasından size ulaşarak bilgi verecektir. Aramaların günlük takibi ve aramalardaki bilgilendirmeye göre hareket etmek, öğrencinin sorumluluğundadır.
Oturum izniniz ile ilgili bir problem ya da sorunuzun bulunması durumunda, öncelikle 157'yi arayarak doğrudan Göç İdaresi'nden doğru bilgiyi almanız gerekmektedir.
Oturum izni süreciyle ilgili gerekli prosedür, kurallar ve uygulama esaslarının takibi halen öğrenciye aittir.
Oturum izni başvurularının değerlendirilmesi ve sonuçlandırılmasında tek yetkili makam İl Göç İdaresidir. Bu sebeple, belgelerinizi toplamak ve onları Isparta İl Göç İdaresi Müdürlüğü'ne teslim etmek dışında, oturum izni prosedürlerinde üniversitenin hiçbir sorumluluğu ve yetkisi bulunmamaktadır.
GEREKLİ BELGELER
1- İkamet İzni Başvuru Formu
Çevrim içi başvuru formuna https://e-ikamet.goc.gov.tr adresinden ulaşabilirsiniz. Formu doldurduktan sonra pdf formatında indiriniz, çıktısını alarak ilk sayfadaki imza alanını imzalayınız.
Başvuru formunda, biri üniversitenin diğeri ise kalıcı olarak ikamet ettiğiniz (başvuruda bulunduğunuz) adres olmak üzere iki adres alanının doldurulması gerekmektedir.
2- Geçerli Pasaport ve Fotokopisi
- Başvuru esnasında öğrencinin yanında pasaportunu ve fotokopisini getirerek "Aslı Gibidir" işlemi yaptırması gerekmektedir.
3- 4 Adet Biyometrik Fotoğraf (arka beyaz fon, boyut 3,5x4,5cm)
4- Sağlık Sigortası
İlk kez oturum iznine başvuracak öğrencilerin, oturum izni başvurularını tamamlamak için özel sağlık sigortası yaptırmaları gerekmektedir. Dileyen öğrenciler, oturum izinlerini edindikten sonra, GSS (Genel Sağlık Sigortası) için de başvuru yapabilirler. İkili anlaşmalar kapsamında, Türkiye'de sağlık sigortası bulunan öğrenciler ve 18 yaşından küçük öğrencilerin sigorta yaptırmalarına gerek yoktur.
Türkiye Burslusu olarak öğrenim gören öğrencilerin ayrıca sağlık sigortası yaptırmalarına gerek yoktur.
5- Kalacağı Adres Bilgilerini Gösterir Belge;
Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi ve mümkünse adınıza bir adet fatura” yeterlidir),
Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği (uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi ve mümkünse adınıza bir adet fatura” yeterlidir),
Otel vb. konaklama yerlerinde kalıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge,
Öğrenci yurtlarında kalıyorsa, yurtta kalındığına dair belge,
Destekleyici yanında kalıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü-taahhüt eden kişiye ait kimlik fotokopisi ile birlikte).
6- İkamet İzni Belge Bedelinin Ödendiğine Dair Makbuz
https://dijital.gib.gov.tr sayfasını ziyaret ederek sırasıyla "Göç İdaresi İkamet Tezkeresi Harcı Ödeme" yi seçiniz ve çevrim içi oturum izni başvurunuz sonrasında aldığınız Başvuru/Tahakkuk numarasını giriniz. Daha sonra ödemenizi yaparak makbuzunuzu alabilirsiniz.
7- 18 Yaşından Küçük Uluslararası Öğrenciler İçin;
Vize muafiyeti ile ya da farklı amaca yönelik vize ile gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.)
Veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (Amacına uygun vize (öğrenim vizesi) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren bekle eklenmeyecektir.)
8- UETS Adresi (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi)
İkamet izni biten uluslararası öğrenci 90 güne kadar PTT'den UETS adresi alabilir.
Önemli Bilgiler
İkamet izni kartınız size ulaştıktan sonra aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekmektedir;
- İlk başvuruda Göç İdaresi tarafından verilen Yabancı Kimlik numarasının üniversitemiz otomasyon sistemi üzerinden güncellenebilmesi için kayıtlı olduğunuz bölümünüz öğrenci işleri veya Uluslararası Öğrenci Ofisi'ne bildirilmesi gerekmektedir.
- En yakın PTT Şubesine giderek e-devlet şifresi alarak www.turkiye.gov.tr adresine şifrenizle giriş yaparak e-devlet sistemini aktifleştirme işlemini gerçekleştirmeniz gerekmektedir.
- İsim/soy isim değişikliği, pasaport değişimi, medeni hal değişimi, adres değişikliği ya da bölüm/program değişikliği gibi durumlarda en kısa sürede İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne bilgi verilmesi gerekmektedir.
- İkamet izni kartının kaybedilmesi durumunda İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne müracaat edilmesi gerekmektedir.
- Oturum izniyle ilgili prosedürler, Göç İdaresi Müdürlükleri tarafından yürütülmektedir. Bu nedenle, kurallarda herhangi bir değişiklik/güncelleme olması ihtimaline karşı lütfen aşağıda bilgileri bulunan kurumlarla irtibat halinde olunuz ve web sayfalarını takip ediniz.
Isparta İl Göç İdaresi Müdürlüğü
Adres: Hızırbey Mahallesi 1509. Sokak No:9 Merkez/ISPARTA
E-Posta: isparta@goc.gov.tr
Telefon: 0246 224 24 45
Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER) Telefon: 157