2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Ders Kayıt İşlemleri
2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Dönemi Kayıt yenileme/Ders Kaydı işlemleri 12 Şubat 2024 (00:01) – 16 Şubat 2024 (23:59) tarihleri arasında yapılacaktır. Ders kayıt işlemleri Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden yapılacaktır. Öğrenciler kayıt yenileme işleminin tümünden sorumlu olup, kayıtlarını kendileri yenilemek zorundadırlar. (1. Sınıf Öğrencileri Ders Kaydını Kendileri Yapacaktır)
Öğrencilerimiz bulunduğu sınıfa göre öncelikle alt yarıyıllardan başarısız olduğu ve hiç almadığı dersleri almak zorundadır. AGNO’su 1.80’in altında ise 30 AKTS, üzerinde ise en fazla 50 AKTS’ye kadar ders alabilecektir. Bir üst sınıftan ders almak için önceki yarıyıllardan başarısız dersi olmaması ve AGNO’su 2.50 ve üzerinde olmak şartıyla üst yarıyıldan ders alınabilmektedir.
Ders kayıt ekranının sağ üst kısmında ödenmesi gereken katkı payı/öğrenim ücreti izlenebilmektedir. Üzerine harç borcu tahakkuk eden öğrenciler, ders seçme işlemini yapabilir ancak kesinleştirme işlemini yapamaz. Ödeme yaptıktan sonra mutlaka kesinleştirme işleminin tamamlanması gerekmektedir. Derslerin tümünü seçtikten sonra “Kontrol Et” ve “Kesinleştir/Onayla” butonları aracılığıyla ders kesinleştirme işleminin tamamlanması gerekmektedir. Öğrenci tarafından ders kesinleştirme işlemi gerçekleştirilmezse, aktif dönemde ders kaydı yapılmamış olur. Bu durumda olan öğrenciler ilgili dönemin öğrencilik haklarından yararlanamayacaklar ve yoklama listeleri dâhil hiçbir listede görünmeyeceklerdir.
Katkı Payı/Öğrenim ücreti ödemesi gereken öğrenciler 12-16 Şubat 2024 tarihlerinde tüm Halk Bankası veya Ziraat Bankası Şubelerinden/ATM’lerinden, internet ve mobil bankacılıktan “öğrenci numarası” ile harç borçlarını ödeyebilecektir.
Bulunduğu dönem itibariyle müfredatında (UOS) Üniversite ortak seçmeli ders alması gereken öğrenciler öğrenim gördükleri bölüm/programın açtığı ortak seçmeli derslerden seçemezler. Ders kayıt ekranında ders almak istedikleri fakülte ve bölümü seçtikten sonra listelenen dersler arasından istenilen ders seçilecektir. Üniversite Ortak Seçmeli Derslerin açılabilmesi için asgari 80 öğrencinin ilgili derse kayıt yaptırması gerekmektedir. 80'in altında kalan Üniversite Ortak Seçmeli Dersler kapatılacağından dolayı, öğrencilerimizin seçtiği dersin açılıp açılmadığına yönelik gerekli kontrolleri yapması gerekmektedir. Seçtiği ders kapatılan öğrenciler ekle sil haftasında açılması kesinleşmiş olan ve kontenjanı bulunan derslerden seçebilirler.
Ders kayıt işlemlerinde değişiklik yapılması gerektiğinde 26 Şubat -01 Mart 2024 tarihleri arasındaki ekle sil haftasında yapılacaktır.
Zorunlu Hazırlık Sınıfı öğrencilerinden bahar döneminde adına harç borcu tahakkuk edenler 12-16 Şubat 2024 tarihlerinde harç borçlarını ödemeleri gerekmektedir.
Ders kayıt işlemlerinde sorun yaşayan öğrencilerin sorunlarına ilişkin "Talep Takip ve Destek Sistemi" üzerinden başvuru yapmaları gerekmektedir. https://sdunet.sdu.edu.tr/ adresinden Talep Takip ve Destek Sistemine giriş yaparak sorunlarınızı bildirebilirsiniz.
Talep Takip ve Destek Sistemi Kullanım Kılavuzu İçin Tıklayınız
Üniversite Ortak Seçmeli (UOS) Ders Listesi