2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Ders Kayıt İşlemleri

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Dönemi Kayıt yenileme/Ders Kaydı işlemleri 17 Şubat 2025 (00:01) – 21 Şubat 2025 (23:59) tarihleri arasında yapılacaktır.  Ders kayıt işlemleri Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden yapılacaktır. Öğrenciler kayıt yenileme işleminin tümünden sorumlu olup, 1. Sınıf öğrencileri dahil kayıtlarını kendileri yenilemek zorundadırlar.

Hazırlık Sınıfında öğrenim gören öğrencilerden bahar yarıyılı harç borcu tahakkuk edenler (ikinci öğretim, ikinci üniversite, sınıf tekrarı vb.)  17-21 Şubat 2025 tarihleri arasında sadece harç borçlarını ödeyeceklerdir.

Öğrencilerimiz bulunduğu sınıfa göre öncelikle alt yarıyıllardan başarısız olduğu ve hiç almadığı dersleri almak zorundadır. AGNO’su 1.80’in altında ise 30 AKTS, üzerinde ise en fazla 50 AKTS’ye kadar ders alabilecektir. Bir üst sınıftan ders almak için önceki yarıyıllardan başarısız dersi olmaması ve AGNO’su  2.50 ve üzerinde olmak şartıyla üst yarıyıldan ders alınabilmektedir.

Ders kayıt ekranının sağ üst kısmında ödenmesi gereken katkı payı/öğrenim ücreti izlenebilmektedir. Üzerine harç borcu tahakkuk eden öğrenciler, ders seçme işlemini yapabilir ancak kesinleştirme işlemini yapamaz. Ödeme yaptıktan sonra mutlaka kesinleştirme işleminin tamamlanması gerekmektedir. Derslerin tümünü seçtikten sonra  “Kontrol Et” ve “Kesinleştir/Onayla” butonları aracılığıyla ders kesinleştirme işleminin tamamlanması gerekmektedir. Öğrenci tarafından ders kesinleştirme işlemi gerçekleştirilmezse, aktif dönemde ders kaydı yapılmamış olur. Bu durumda olan öğrenciler ilgili dönemin öğrencilik haklarından yararlanamayacaklar ve yoklama listeleri dâhil hiçbir listede görünmeyeceklerdir.

Katkı Payı/Öğrenim ücreti ödemesi gereken öğrenciler 17-21 Şubat 2025 tarihleri arasında tüm Halk Bankası Şubelerinden, ATM’lerinden, internet ve mobil bankacılıktan “öğrenci numarası” ile harç borçlarını ödeyebilecektir.

Bulunduğu dönem itibariyle Üniversite Ortak Dersi alması gereken öğrenciler öğrenim gördükleri programın açtığı ortak seçmeli derslerden seçemezler. Ders kayıt ekranında ders almak istedikleri fakülte ve bölümü seçerek veya birim alanına Üniversite Ortak Derslerini seçtikten sonra tüm dersleri listeleyerek istenilen ders seçilecektir. Üniversite Ortak Dersi seçen öğrencilerin seçtiği dersin açılıp açılmadığına yönelik gerekli kontrolleri ders aldığı Fakülte/MYO'dan yapması önemlidir.eçtiği dersi kapatılan öğrenciler ders ekleme/bırakma tarihlerinde başka ders seçmeleri gerekmektedir.  

Ders kayıt işlemlerinde değişiklik yapılması gerektiğinde 24-28 Şubat 2025 tarihlerinde ders ekleme/bırakma işlemi yapılacaktır.

İSTEĞE BAĞLI PEDAGOJİK FORMASYON DERSLERİNİ ALMAK İSTEYEN ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE

Formasyon eğitimi alınabilen alanlarda eğitim verilen fakültelerimizde formasyon dersleri programların müfredatlarına seçmeli ders kategorisinde eklenmiştir. Öğrenciler 2024-2025 bahar yarıyılında kayıtlı oldukları programın müfredatında almak zorunda oldukları derslere ek olarak aşağıda tabloda belirtilen pedagojik formasyon derslerini isteğe bağlı olarak alabileceklerdir. 

Öğretmenlik Uygulaması” ve ''Özel Öğretim Yöntemleri'' dersleri hariç diğer formasyon dersleri çevrim içi (uzaktan öğretimle)  devam edecek olup derslerin bütün sınavları yüz yüze yapılacaktır.

Öğretmenlik Uygulaması, haftalık teorik 1 saati üniversitede uygulama danışman öğretim üyesi ile, 8 saatlik uygulama kısmı ise uygulama öğretmeni ile birlikte Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı okullarda 12 hafta süre ile yapılan, devamsızlık hakkı olmayan bir derstir. Dolayısıyla bu dersin okullarda yapılacak haftalık uygulamasının 1 günde tamamlanamayabileceğini, uygulama günlerinin ise okuldaki öğretmenin ders programına göre oluşturulduğunu, ders seçimi yaparken bu hususları dikkate almanız gerektiğini öneririz. Öğretmenlik uygulaması dersini alan öğrencilerin uygulama okulları ve uygulama öğretmenlerinin belirlenmesi ders kayıt haftasının bitmesine müteakip yapılacaktır.

Ders kayıt işlemlerinde sorun yaşayan öğrencilerin sorunlarına ilişkin "Talep Takip ve Destek Sistemi" üzerinden başvuru yapmaları gerekmektedir. https://sdunet.sdu.edu.tr/ adresinden Talep Takip ve Destek Sistemine giriş yaparak sorunlarınızı bildirebilirsiniz. 

 

Ders Kayıt Yardım Sunusu

Katkı Payı/Öğrenim Ücretleri

Üniversite Ortak Ders Listesi

Yayın Tarihi: 12/02/2025
Okunma Sayısı: 4274