2025 YKS Ek Yerleştirme Sonuçlarına Göre Üniversitemize Yerleşen Öğrencilerin Kayıt İşlemleri
Üniversitemize 2025 YKS ek yerleştirme sonuçlarına göre kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan aday öğrencilerin kayıtları 10-12 Ekim 2025 tarihleri arasında e–devlet kapısı üzerinden elektronik kayıt işlemi ile gerçekleştirilecektir. Elektronik kayıt yaptıramayan aday öğrenciler 10-17 Ekim 2025 tarihleri arasında bağlı bulundukları Fakülte ve Yüksekokullarda Kayıt İşlemlerini yaptırabilecektir.
ELEKTRONİK KAYIT (E-Kayıt)
Elektronik kayıt (e–kayıt) yaptırmak isteyen aday öğrencilerin e-devlet şifreleri yoksa PTT şubelerinden e–devlet şifresi almaları gerekmektedir.
Elektronik kayıt yaptıracak aday öğrenciler 10-12 Ekim 2025 tarihleri arasında E–Devlet Kapısınının www.turkiye.gov.tr adresindeki e–hizmetler bölümü altında yer alan “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığı altında açılacak olan “Üniversite E–Kayıt” seçeneğini tıklayarak kayıtlarını gerçekleştirebilirler. E-kayıt ekranında “Kaydınız Yapılmıştır” vb. ibareyi görünceye kadar işleme devam edip, kayıt işleminizi sonuçlandırarak çıktı almanız gerekmektedir. Kayıt işlemini sonuçlandırmayan öğrencinin e-kayıt işlemi geçerli sayılmaz. Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra, Elektronik Kayıt Belgesi ve Öğrenci Belgesi e-Devlet sisteminden alınabilmektedir.
E–Kayıt gerçekleştiren öğrenciler üniversiteye gelerek herhangi bir kayıt yaptırmayacak ve herhangi bir belge getirmeyeceklerdir.
BİREYSEL (YÜZ YÜZE) KAYIT
a- E–Devlet Kapısı üzerinden kayıt yaptırmayan ya da yaptıramayan öğrencilerimiz mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı ya da yeni tarihli mezuniyet belgesİ ile kayıt hakkı kazandıkları Fakülte /Yüksekokul/MYO kayıtlarını yaptırabilirler.
b- ÖSYS Kılavuzlarında yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurul Kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde Üniversitemizdeki yeni yerleştirildikleri programa kayıt yaptıramazlar.
c- Üniversitemizin programlarına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belgelemeleri kaydıyla, 10-17 Ekim 2025 kayıt tarihlerinde Üniversitemize geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Aralık 2024 (Açık Öğretim Liseleri için 31 Ocak 2025) tarihine kadar ibraz etmeleri halinde kesin kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup, 10-17 Ekim 2025 tarihlerinde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kesin kayıtları yapılmayacaktır.
DERS KAYITLARI ve KATKI PAYI / ÖĞRENİM ÜCRETLERİ
a-Yeni kayıt yaptıran öğrencilerin ders kayıtları öğrenci bilgi sistemi tarafından otomatik yapılacaktır. Öğrencilerimizin derslerde ekleme çıkarma işlemi kesinlikle yapmamaları gerekmektedir.
b-Yeni kayıt yaptıran öğrencilerin farklı bir üniversitede kayıtları bulunmuyorsa katkı payı/öğrenim ücreti ödemeyeceklerdir. Bir yükseköğretim programına kayıtlı iken ikinci bir yükseköğretim programına (çift ana dal programları hariç olmak üzere) kayıt yaptırılması halinde, ikinci yükseköğretim programına ait öğrenci katkı paylarını ödeyeceklerdir. Bu durumda olan adaylar Katkı Payını Halk Bankasının Türkiye genelindeki tüm şubelerinden, internet bankacılığı ve ATM’lerinden Öğrenci Numarası ile yatırılabilir.
Katkı Payı ve Öğrenim Ücretleri İçin Tıklayınız
ÖĞRENCİ NUMARASI
Öğrenci Bilgi Sistemi https://sis.sdu.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx link adresinden 09 Ekim 2025 tarihinden itibaren öğrenebilirsiniz.
Akademik Takvim İçin Tıklayınız
Öğrenci Oryantasyon Sayfası İçin Tıklayınız